Medezeggenschapsraad

De MR van basisschool Walburgis overlegt met  de geledingen die aan de school verbonden zijn en probeert elkaars belangen op elkaar af te stemmen.

De MR bestaat momenteel uit:
2 Leden die worden gekozen uit en door de ouders.
2 Leden die worden gekozen uit en door het personeel van de school.

De MR bestaat momenteel uit:
Silke Rissewijck (ouder)
Martha Vanderhoeven (ouder)
Wendy Verhoeven (leerkracht)
Marja Hansen (leerkracht)

In de wet "Medezeggenschap in het onderwijs" zijn de bevoegdheden van de MR formeel vastgelegd. Belangrijk zijn hierbij het adviesrecht en het instemmingsrecht.

Adviesrecht: De MR kan het bestuur altijd van advies dienen: gevraagd en ongevraagd.
Instemmingsrecht: Bestuursbesluiten, hebben soms de instemming nodig.

Jaarverslagen, notulen, agenda's, jaarplan en het vergaderschema kunnen worden opgevraagd via mrwalburgis@essentius.nl

Gemeenschappelijke medezeggenschapsraad

Voor schooloverstijgende zaken is er een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR). De GMR van Essentius bestaat uit vijf personeelsleden en vijf ouderleden en zij koppelen terug naar de MR'en van de diverse scholen.